niedziela, 13 kwietnia 2014

Samodzielność

   Wstałam dziś rano i zanotowałam z niejakim zdziwieniem, że mojego dużego syna nie ma w domu. Mam jakieś dziury w głowie, bo powinnam chyba pamiętać, że to dziś dzień, w którym młody ma samodzielnie zarobić pierwsze pieniądze. Przyszedł do domu z torbami pełnymi ulotek. A ja właśnie piję kawę i rozklejam się odrobinkę, przerażona niemożliwym tempem pędzącego czasu. Wyobrażacie sobie, że wasz maluszek nagle zaczyna sam zarabiać pieniądze? Już nie jest bezradnym, zależnym od mamusi maluszkiem, tylko prawie dorosłym, samodzielnym człowiekiem.
   Muszę się wam przyznać, że trochę go do tego sprowokowałam. Zastanawiałam się, czy dobrze robię (na szczęście bardziej demoralizująca z babć jest daleko i nie mogła interweniować;)) i czułam się trochę jak wyrodna matka. Moje dziecko w zeszłym roku zrezygnowało z harcerstwa i właśnie się obudziło, że właściwie to chciałoby wrócić, a tak najbardziej to pojechać na obóz. Jako wyrodna matka powiedziałam, że moim zdaniem to trochę nie w porządku, że olał wszystkie zbiórki i teraz chce tylko śmietankę spijać, w związku z czym niczego mu nie zabraniam (ja z zasady niczego mu nie zabraniam), ale nie mam zamiaru wspierać jego kaprysów, zwłaszcza finansowo. No to postanowił, że sobie na ten obóz zarobi. Cieszę się, że nie poszedł po kasę do babć, tylko postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Czy to już ten moment, w którym powinnam zacząć czuć się staro?;)

4 komentarze:

  1. I niech się uczy samodzielności - oby moje synu w przyszłości też takie było :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że dobrze zrobiłaś. Po pierwsze olał zbiórki i rzeczywiście nie fajnie, że teraz miałabyś płacić za obóz, po drugie dobrze by było by szybko poznał wartość pieniądza, bo potem będzie wielce zdziwiony (cyt młodą osobę w mojej rodzinie: 60 złotych za parę majtek i skarpetki??!! Za dużo mi policzyli!), po trzecie dorośleje, skoro postanowił sam zarobić :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zdania że dobrze zrobiłaś. Jak troszkę popracuje, będzie - mam nadzieję - bardziej szanował to co ma i że za to może np. pojechać na ten obóz.
    Dziękuję za miły komentarz na swoim blogu :)))
    www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. I fajnie, że uczy się samodzielności a nie liczy tylko na Mamy portfel.

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń