sobota, 25 stycznia 2014

Nieprzyzwoite ciasto marchewkowe

W poszukiwaniu idealnego ciasta marchewkowego natknęłam się na taki przepis i z pewną dozą nieufności postanowiłam go wypróbować. Z pewną dozą nieufności, ponieważ kłóci się on zupełnie z moim wyobrażeniem o cieście marchewkowym. Mam silne wewnętrzne przekonanie, że marchewkę do słodkiego wypieku dodaje się po to, żeby było lżej, zdrowiej i nie tak kalorycznie. A to ciasto zawiera nieprzyzwoite ilości cukru i tłuszczu. No ale spróbowałam. W końcu jest naprawdę proste. Składników niezbędne minimum, a robi się je jak muffiny. Nie jest to co prawda ideał, którego szukam, ale wyszło całkiem dobre. Wilgotne, puszyste i, o dziwo, nie za słodkie. Jeszcze lepsze, kiedy przykryje się je cytrynowym lukrem z serka mascarpone.


Nieprzyzwoite ciasto marchewkowe:

  • 400 g mąki
  • 400 g cukru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • pół łyżeczki soli
  • łyżka cynamonu
  • pół łyżki gałki muszkatołowej
  • 400 g drobno startej marchewki
  • 6 jajek
  • 450 g oleju
Wykonanie: 

Wszystkie suche składniki wymieszać w misce. Jajka lekko ubić. Dodać do nich marchewkę i olej. Szybko połączyć składniki suche z mokrymi, najlepiej używając drewnianej łyżki. Ciasto wylać na natłuszczoną średnią blaszkę i piec w nagrzanym do 160 stopni piekarniku przez około godzinę.

Lukier z mascarpone:

  • 5-6 łyżek cukru pudru
  • 2 łyżki serka mascarpone
  • sok z połowy cytryny
Wykonanie: 

Wszystkie składniki dokładnie utrzeć. Ja nakładam go na zimne ciasto, ale można na ciepłe - lekko rozpuści się, a po wystygnięciu stężeje.

5 komentarzy:

  1. o retyyy, piękne ciasto, i ten lukier mascarpone mnie intryguje :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie, nigdy nie robiłam ciasta marchewkowego!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję i zapewne spróbuję, uwielbiam wszelkie marchewkowe wypieki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, raz jadłam ciasto marchewkowe i zachwyciło nie :)

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń